close
臺灣之音立刻下載官方APP
開啟
:::

聽粵曲學粵語嘅「露字」技巧

  • 播出時間: 2021-10-20
  • 按讚加入粵講粵威水粉絲團
粵講粵威水
粵劇演出。(傳藝中心提供)

有冇覺得識得唱粵曲嘅人,一開口真係零舍唔同。因為至少,粵語講得就特別正、特別清楚;而且講嘢都好有聲!?唔覺!去網路上面搵啲粵曲粵劇嚟聽吓啦!

唱粵曲講求字正腔圓,所以「露字」就好重要。「露字」,就係演員喺說白或者唱曲嘅時候,聽眾可以清楚聽到每一個字。簡單嚟講,就係咬字發音清晰。再配合詞曲嘅韻調拍子,粵曲要露字,比起講嘢可以講係仲難。不過,當中好多技巧又係類似嘅!

譬如講,要咬字發音清晰,一開始練習嘅時候,除左發音需要郁到嘅嘴型變化之外,唔好有太多嘅表情。(真係㗎!表情係會影響發音,不過等熟到成為習慣就唔會有影響㗎啦!)

另外,要放鬆,唇牙舌齒喉一概放鬆,除左發音需要用到嘅部位郁之外,其他都唔好多事,唔好亂郁!尤其上唇、唇啄、兩顎,好多人都有一啲長年養成嘅習慣,一發音,嗰嘴周圍成日亂郁,一亂郁,或者唔夠放鬆,都會影響發音。

仲有,想講嘢清楚,黐脷、縮脷、?脷、嘴型,呢啲問題都要注意。點注意?真係個個人問題唔同。總括嚟講,就係先講嘢慢啲,認真講每個字,一開始可能會亂用力,嘴型跨張左啲,慢慢練熟就要收,收力、收嘴型,啫除左有聲有氣字咬得準之後,仲要樣靚!

講咁多,明唔明呢?唔明就睇多啲聽多啲粵曲粵劇,注意睇呢啲粵劇大老官發音嗰嘴型,學到嘢㗎!

節目主持人

相關留言