close
臺灣之音立刻下載官方APP
開啟
:::

唔講匪語?!係唔係匪語先?好多所謂匪語都係台灣常用詞喎

  • 播出時間: 2022-07-06
  • 按讚加入粵講粵威水粉絲團
粵講粵威水
圖為大陸的宗教建築附近常見政策標語。(資料照片)(圖:中央社)

匪語,有冇聽過?根據網路嘅解釋:「匪語,就係共產中文,依附極權而生,屬政治宣傳工具,意識暴力,也是洗腦語言,人人變了鸚鵡學舌的機器。」另外,亦都有咁樣嘅解釋:「在香港,匪語泛指來自近代中國的華語用詞,帶有貶義的意思。」

匪語,有呢種語咩?香港中文大學中國語言及文學系博士黎智豐講:匪語,係意識形態非常強嘅一個用語,係對其他語言嘅一種貶抑。某個程度上,係將華語或者係中文當中,喺1949年以後,或者係共產統治之後嘅中文,畀咗一個新嘅標籤。

咁邊啲詞語係匪語?有網友整理咗好多匪語例子Po 喺網路上,奉勸粵語人唔好講、唔應該講。舉啲台灣人可能比較熟悉嘅用詞,譬如:拍板、民眾、單位、人性化、打造、把關、事故、亮點、景點、用到刀口上......,哇!頭先舉例嘅呢啲,以台灣習慣用語嚟講,幾乎中晒!

所以,啫點呀!啫係:匪語,喺語法上或者喺文字使用上,都係中文嘅範疇。而且匪語亦都包含咗好多種類嘅詞語,有北京話、普通話、或者其他地方出現嘅用語,都有被歸類為匪語。

黎智豐博士講:「所以可以講,咁樣匪語嘅歸類,其實就係政治上,對立、對抗嘅一種標示。」你話係唔係呢?

節目主持人

相關留言