close
臺灣之音立刻下載官方APP
開啟
:::

肥胖腯 肥腯腯 好文言嘅粵語

  • 播出時間: 2022-11-30
  • 按讚加入粵講粵威水粉絲團
粵講粵威水
肥、胖、腯的用法

粵語講嘅肥腯腯,腯腯,呢兩個字,可能好多人識講都唔識寫!亦都有好多人以為呢個詞係好粵語嘅詞,係粵語先咁講??

香港中文大學中國語言及文學系博士黎智豐就話,喺古籍當中,好明確有記載,喺左傳當中,就有肥腯嘅使用。腯,係指豬肥胖嘅用語;牛羊用肥;人就用胖嚟形容。

隨住時代進步,為咗書寫嘅方便,做咗好多嘅新字,令我哋唔記得咗以前好多字。而喺古代嘅時候,對比較重視啲事情,就會將佢分得比較細。譬如:人嘅胖;牛羊嘅肥;豬嘅腯。可能呢個喺畜牧盛行嘅年代係好重要嘅。但係對現代嘅人,已經變得唔重要。肥嘅概念,擺係豬羊都可以理解,都可以接受,咁就唔需要分得咁仔細。又好似馬嘅種類、穀物嘅種類,呢啲字眼以前都係分得好仔細、好複雜。

咁現代亦都唔係只有簡化,現代亦都有一啲字詞比古代分得更仔細,例如職業嘅分類、科技、唔同國家嘅名、唔同風俗嘅形容,呢啲好多新詞進入到我哋嘅語言當中,而唔係咁常用嘅字詞就會被淘汰。

節目主持人

相關留言