close
臺灣之音立刻下載官方APP
開啟
:::

粵語到底有冇文法?

  • 播出時間: 2021-10-27
  • 按讚加入粵講粵威水粉絲團
粵講粵威水
圖為廣州一所小學推行課後輔導的情形。(中新社提供) (圖:中央社)

有人覺得粵語語法好簡單,甚至簡單到冇文法!?

譬如有粵語人會講,從細未學過咩文法就咁講㗎啦!有文法咩?亦都有人講,粵語唔似英文,英文有時態,時態就已經好麻煩。仲有,粵語更唔似好多其他語言,要分「性」,又或者唔同人稱、單眾數動詞又要跟住唔同。粵語冇咁複雜嘅呢啲嘢嘅!

首先,有語言會冇文法或者冇規則咩?譬如:「我食左飯!」「飯食左我!」「左我食飯!」同樣四個字,唔同嘅排列組合,係有唔同意思,所以證明粵語係有規則嘅!硬啲嘅規則就係文法,冇咁硬嘅規則就係習慣。

咁至於時態,粵語淨係睇動詞係睇唔出「時」,要表示時間,粵語好單純會直接加時間。而「態」,係有嘅!動詞後面嘅「緊」、「晒」、「完」、「左 」...呢啲,就表示左動詞嘅狀態。

另外,粵語喺講嘢嘅時候,語音本身亦都有特定的規則而語音學係語法嘅其中一個部分。總之,講嚟講去,粵語梗係有文法,尤其粵語嘅口語,係有自己一套規則嘅語言,乜嘢都從普通話直接譯過嚟,係唔得嘅!

節目主持人

相關留言